mandag den 6. august 2012

Søgemaskinetroldmand in spe?

Nu da jeg er endelig er kommet ind på drømmestudiet: Informationsvidenskab og Kulturformidling på Det Informationsvidenskablige Akademi er det vel tid til at drømme lidt om de store begivenheder og bedrifter jeg kommer til at udrette :)

At arbejde på et Bibliotek er en oplagt mulighed. Jeg elsker jo bøger og at læse, men er der nogen fremtid i det? Jeg kender jo ikke mange der læser bøger, tværtimod.

På de gode dage bliver jeg mødt af:
"Jeg ville gerne læse en bog, men jeg har ikke tid" til det mere brutalt afvisende
 "Mit intellektuelle liv er forbi", men normalt bliver jeg mødt med et udtryk af vantro og væmmelse som om jeg lige havde slagtet en hundehvalp for øjenene af dem, når jeg forsøger at prakke nogen en god bog på.

Søgemaskineoptimering eller SEO derimod, det klinger af penge og succes!

Hvilke firmaer har i dag ikke en hjemmeside og vil ikke gerne på Google´s side 1?

Jeg har netop læst Torbjørn Flensteds bog: Grundbog i søgemakineoptimering til Google, Yahoo! og Bing og jeg kan varmt anbefale bogen der interessere sig for søgemaskineoptimering, bare gerne vil vide mere om hvordan Google, Google Analytics, Adwords, AdSense virker.

Lån en bog om SEO









Ingen kommentarer:

Send en kommentar